2009/05/26

tűzoltósági fesztivál Gyulán

Voltunk a tűzoltósági fesztiválon Gyulán, olyat láttunk, amilyet ritkán, végigjegyzeteltem a hétvégét a telefonomba, de összefogalmazni, ccö, azt nincs kedvem, s más nem fogja. Címszavaim vannak: tizenhét ország tizenhétszer tizenhét városának negyedenként tizenhét tűzoltója jött el, tizenhét éves régi autókon tülköltek, tizenhétszáz mazsorettlány táncolt kétszer tizenhét hófehér csizmácskákban, pörgették a pálcát a fejük fölött, a hónuk alatt, a karmester a karmesteri pálcát pördítette meg tizenhétszer másodpercenként a nagy vezényletben, s úgy mulatott a nép, barátom, úgy mulatott! te olyat még nem láttál, rosszabb volt ez, barátom, mint egy lagzi, ugráltak ezek az asztalokon, meg voltak kergülve ezek a diszkóra, a lányokra, valahányszor fölemeltem járás közben a fejem, ezek is odahördültek, egy meg is csippentette a derekam orvul, ezek nem csak nappal, éjjel is viselték az egyenruháikat, hogy messziről megtalálják egymást a cimborák, vedelték a sört a cupákok mellé, tornyot raktak a jägeres üvegecskékből, tekergőztek, hangoskodtak, füsttől, zsírtól, lószartól szaglott ott minden, verték a dobokat, nyűtték a rezeket, ameddig csak lehet, még a medence mellett is fölálltak, barátom, eljátszani egy-egy indulót, a belgák a magyaroknak, a magyarok a lengyeleknek tettek keresztbe pajkosan, ahol tudtak, nem haragudott persze senki egymásra, ott voltak jó sokan ezek a marcona szemű férfiak, peckesen lépdeltek, minden nemzet a maga módján menetel, ein- -ein- -ein-zwei-ein, emelik a térdüket, lendítik a karjukat minden lépés mentén ezek, a hasuk előtt azok, nincs az arcukon a borzadály, amikor meglátják a lángoló konyhákban bennrekedteket, most ez nincs, ki oltja el a tüzeket Európában, ez is fölmerül, ha ezek most mind lemerültek itt ebbe a férfiasan komolyan vett idilli katyvaszba, barátom, képzeld, hát valaki meg is föstette ezeket a hétköznapi hősöket munka közben, ilyen címeket adott, hogy Tisztítótűz meg Apokalipszis az idejét múlt realizmusnak, hát nem tudom, én aggódtam kicsit a tüzek miatt a hétvégén, de jól mulattam, olyat láttam, barátom, olyat! megjegyeztem, de többet nem akarok ilyet látni.

No comments: