2009/07/24

the last divided capital

Nicosia (Ledra; Λευκωσία; Lefkoşa) kozepen hatar tombol. Ciprusrol, ha europai vagy, az or szemetol kiseretlenul is atsetalhatsz a senkifoldjere legalabbis, onnan at az aluminiumpalankon Torokorszagba nem fenykepezhetsz, de a reseken benezhetsz: a hazakat a senkifoldje oldalaban benotte a suru levelzet, egy klubot vagy fodraszatot latok, mar nem tudom. Aztan a torok hatar, ahol vizumot vehetsz a torok foldre, ha oda kivansz menni. Vizumot nem veszek, csak nezegetem a hellenbol hirtelen torokbe valt feliratokat odaat. Aztan gyorsan vissza, hisz papir sincs nalam, itt fogok ragadni a senkifoldjen, ha nem vagyok eleg ugyes. A cipriota hataror a baratom, szinte megrovoan mondom neki, hogy I just walked through, hat miert nem nezett oda, pedig ez a feladata. Megkerdezi, honnan jovok, mondom, hogy Hungary, ja, akkor europai vagyok, mehetek. Mint egy fesztivalon; pedig nagy bajba kerulhettem volna. Hulye turista. Elmagyaraztatom magamnak gyorsan a rendszert, aztan ujra a bevasarloutca kozepen vagyok. Rengeteg ott a cipobolt; fagyizunk is egyet.

No comments: