2013/06/02

9. a próba

– Nem is tudsz vezetni.
– De. Ha mellettem ülsz, tudok.
– Jó.
Vizes az út, és remeg a kezem, amikor sebességet váltok. Csak behajtunk a faluba, leparkolunk a könyvtár előtt, cicózunk kicsit a barátaival, csak hogy lássanak és esetleg meg is kedvelhessenek, hogy milyen jól megvagyunk mi itt. Ő meg a csaja.
– Időben szóljál, hogy mikor álljak meg.
– Jó. Ott az a tábla, látod? Azután nem sokkal. Ahol ég az a lámpa.
– Látom.
– Lassíts!
– Jó.
Lassítok, kinyújtott nyakkal keresem a padkát, megállok, behúzom a kéziféket.
– Egész ügyes voltál.
– Egész ügyesen tudok egyenesen menni, majd meg is állni, mi?
– Hát. Ahhoz is ész kell.
– Kösz.
Kiszállunk. Átmegyünk a túloldalra, hideg és nyirkos lesz a bőröm a friss esti levegőn. Megtaláljuk a parkban a barátait, bemutatkozom, mosolygok, össze-vissza beszélnek, hallgatom. Unom. Mosolygok tovább. Megbeszélték, amit kell, elindulunk vissza a kocsihoz.
– Megfordulni meg tudsz?
– Mi?
– Gondolom, visszafelé is vezetnél. Megfordulhatok neked.
– Nem kell.
– Tuti?
Lebiggyesztem a szám. Ezt már otthon gyakoroltam.
Beülünk a kocsiba, magunkra csapjuk a cigarettaszagot. Kiengedem a kéziféket, adok egy kis gázt, kormányt balra, előre, kormányt vissza, tolatás, ipszilonban fordulok. Mindjárt egészen besötétedik, a kerék surrog a vizes betonon.
– Nem is tudtam, hogy tudsz vezetni.
– Látod. Tudok.
Hátradől az ülésben, és nézi a sötétlő tájat. Mostmár elvihetem bárhova.

No comments: